Sosiale bedrifter 2012 – boktips for sosiale medier-interesserte

Hans-Petter Nygård Hansen, som ble kåret til Årets sosiale medier-personlighet på Social Media Days i Oslo 7. februar har samlet erfaringer fra 14 store og mindre norske bedrifter, om hvordan de jobber med sosiale medier. Blant selskapene som deler sine erfaringer er Stormberg, NSB, Visma, SAS og Farris Bad.

Hver av bedriftene forteller om sine erfaringer med bruk av sosiale medier, både positive og negative. Dessuten har alle svart på en undersøkelse, som Hans-Petter oppsummerer i et eget kapittel. Det er interessant å lese de forskjellige tilnærmingene, men at det allikevel er mye som er felles for mange – uansett størrelse.

Hans-Petter deler også av sine egne erfaringer, skriver litt om ROI-tanker og veien fremover. Hva skal vi gjøre i sosiale medier?

Som den gode eMann han er, er boken selvsagt kun utgitt som eBok, og kan kjøpes her for kun 69 kroner (det samme som et par iPhone-hansker på Clas Ohlson, faktisk). Last ned og les, mye godt materiale her om du er interessert i sosiale medier, om du jobber med det eller vil forske ytterligere.

This entry was posted in Boktips, iPad, iPhone, Sosiale medier and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


× 6 = forty two

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>