Europas punktligte flyselskap kårer Norges punktligste person

Mandag 6. februar lanserte SAS konkurransen Norges punktligste person (NPP) på Facebook og mobil. Konkurransen går ut på å stoppe stoppeklokken i applikasjonen så nøyaktig som mulig på 7 aktuelle landingstidpunkter på utvlgte SAS-flighter (i følge tidtabellen) i løpet av en dag. Den som kommer nærmest av alle spillerne, vinner dagspremien som er en reise for to til en av SAS’ destinasjoner. Men, det er ikke så enkelt som det først høres ut – klokken er nemlig ekstremt nøyaktig, helt ned på 1/100.000 sekund! Det er ikke lett, men det skal det heller ikke være når hovedpremien er reiser med SAS for 100.000 kroner, og fjeset sitt på halen til et SAS-fly! Det er ikke helt tilfeldig at nettopp den plassen er valgt.

Norges punktligste person promoteres i alle kanaler – i print, som flygeblader, via bannerannonser på nettet, Facebook-annonser og som TV-reklame. Både printannonsene og TV-reklamen er utstyrt med en QR-kode som fører deltageren rett til den spesialutviklende mobilsiden.

Som SAS-ansatt kan jeg ikke vinne konkurransen, men sånn kunne det kanskje se ut om jeg fikk fjeset mitt på halen....

Allerede første uken av kampanjen hadde mer enn 15.000 håpefulle deltatt i konkurransen som avsluttes 19. februar, og markedssjef Tor Anton Bjørge har hatt gleden av å ringe opp syv glade deltagere som hver har vunnet en reise for to. Det blir nok enda mer stas å ringe hovedvinneren som skal pryde halen til et SAS-fly. Alle deltagere deltar med sitt Facebook-profilbilde, men bildet som kommer på halen skal tas av en profesjonell fotograf så det blir fint.

For en flynerd som meg er det klart at det kuleste med premien er å få fjeset sitt på halen av et SAS-fly (hos konkurrenten må man både være en gammel helt og veldig død for å få dét til), men 100.000 kroner i flyreiser ut året er også en ganske så fet premie. Ikke bare kan du reise selv for pengene, men du kan ta med deg venner og familie – eller ta med hele fotballlaget eller kollegene på jobben. Tipper vinneren blir Norges mest populære (og ikke bare punktlige) person!

Tittelen Norges punktligste person, spiller på at SAS for tredje året på rad er kåret til Europas mest punktlige flyselskap i sin klasse. Kampanjen er utviklet for SAS i Norge av reklamebyrået DDB sammen med Sparkling Zoo og Raketspel.

Pin It
This entry was posted in SAS, Sosiale medier and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


seven + 4 =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>