Har Widerøe allerede fått Gullfisken?

I en av det som kanskje er det nærmeste vi i Norge kommer reklamepausen under SuperBown, nemligm minuttene før Idol på TV2, lanserte Widerøe fredag sin nye reklamefilm. Filmen (med det noe ambisiøse navnet “Hele Norges Musikkvideo”) er på mer enn tre minutter, og inneholder bilder og film fra hele landet.

Widerøe fikk jentebandet No 4 til å skrive en sang for dem, “Lite og stort“, som ble sluppet i mars. Samtidig inviterte Widerøe folk over hele landet til å sende inn videoklipp og bilder til musikkvideoen.

Resultatet er en nasjonalromantisk feelgood-film, som burde få de fleste som har mamma på Andenes, kjæresten i Honningsvåg eller bestemor i Sandefjord til å få akutt hjemlengsel og løpe hen til wideroe.no og booke flybilletter.

Det er ikke første gang en norsk merkevare har lansert en ekstremt lang reklamefilm, noen med mer hell enn andre. Widerøe klarer å få frem en helt spesiell stemning, med mange ulike uttrykk, som passer ekstremt godt til merkevaren. Den minner litt om NSBs ikoniske “Tog” fra 1992, som vant den aller første Gullfisken. På samme måte som “Tog” tror jeg denne har stort potensiale til å dra i land Gullfisken for 2014! Lykke til Widerøe!

This entry was posted in Flyfreak, Luftfart and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


+ 9 = thirteen

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>