Foredrag

På Nordic Travel Retail Seminar i Stockholm

SAS har – etter ilddåpen under “askestansen” i april 2010 – fått et godt rykte som et av de store selskapene i Skandinavia som er best på å bruke sosiale medier. Blant annet vant vi prisen for beste bruk av sosiale medier (for askeskyen) av bransjeorganisasjonen HSMAI i januar 2011, nominert til en av Norges beste Facebook-sider på Oslo Facebook Event i 2011 og har fått et generelt godt rykte. Dette gjør at jeg ganske ofte blir spurt om å delta på konferanser og seminarer for å fortelle hvordan vi jobber med sosiale medier i SAS. Jeg synes det er en morsom og lærerik måte å markedsføre brandet på – og det er jo det sosiale medier handler om – dele, dele, dele og lære.

Her er noen av de foredrag og konferanser jeg gjorde i 2011:

04.03.2011:
Frokostmøte hos Gambit Hill & Knownton, Oslo om SAS bruk av sosiale medier
06.04.2011:
Kunde/partersamling HRG Nordic, Stockholm om SAS og sosiale medier
06.05.2011:
Gjesteforeleser på Høgskolen i Lillehammer, om krisekommunikasjon i sosiale medier
10.05.2011:
CommunityConference, København om hva som skjer når kundene starter å interagere med brandet
18.05.2011:
IAB Sweden Conference, Stockholm om å maksimere kraften i sosiale medier
26.05.2011:
Nordic Travel Retail Seminar, Stockholm om hvordan SAS bruker sosiale medier (omtale)
19.09.2011:
Sundsvall42, Sundsvall om hvordan SAS bruker sosiale medier i kundedialog
22.09.2011:
Webbdagarna, Göteborg om kampanjen “Love is in the Air” (video)
22.10.2011:
Gjesteforeleser Handelshøyskolen BI, Oslo om SAS bruk av sosiale medier
23.11.2011:
Aviation Crisis Management, Brussel om bruk av sosiale medier i en krisesituasjon
24.11.2011:
Kampanjeskolen, Oslo om merkevarebygging i sosiale medier sammen med Camilla Forberg
08.12.2011:
Kundelunsj for kunder av DELL, Oslo om praktisk bruk av sosiale medier
8Minutes of Digital Marketing, Oslo om krisekommunikasjon i sosiale medier

I tillegg har jeg også hatt flere muligheter til å drive kunnskapsdeling med flere større organisasjoner som Telenor, TeliaSonera, TDC, Hurtigruten, Nordea, Danske Spil, Rica Hotels, Norsk Kabinforening, Det Danske Folketinget, EnterCard, Toyota, Storebrand, Creuna, Gambit Hill+Knowlon Strategies og Scandic Hotels.

Kommende oppdrag:

27.01.2002:
New Airline Commercial Models, London om å bygge seg en presence på Facebook
31.01.2012:
Sosiale medier 2012 – fra hype til praksis, Oslo
22.02.2012:
Digital Content Marketing, Amsterdam CANCELLED
08.03.2012:
Strategisk bruk av sosiale medier, Kommunikasjonsforeningen, Oslo
21.03.2012:
Frokostseminar, Gambit Hill+Knowlton Strategies, Oslo
22.03.2012:
Kundelunch med AmEx, Rondo, Göteborg
26.04.2012:
Webbstrategidagarna, Stockholm
10.05.2012:
Call-center dagene, Oslo om kundeservice i sosiale medier

One Response to Foredrag

  1. Pingback: United Breaks Guitars (the book!) – boktips for SoMe-interesserte | Scanair.no // CK's blogg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


− four = 3

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>