Foredrag

På Nordic Travel Retail Seminar i Stockholm

SAS har – etter ilddåpen under “askestansen” i april 2010 – fått et godt rykte som et av de store selskapene i Skandinavia som er best på å bruke sosiale medier. Blant annet vant vi prisen for beste bruk av sosiale medier (for askeskyen) av bransjeorganisasjonen HSMAI i januar 2011, nominert til en av Norges beste Facebook-sider på Oslo Facebook Event i 2011 og har fått et generelt godt rykte. Dette gjør at jeg ganske ofte blir spurt om å delta på konferanser og seminarer for å fortelle hvordan vi jobber med sosiale medier i SAS. Jeg synes det er en morsom og lærerik måte å markedsføre brandet på – og det er jo det sosiale medier handler om – dele, dele, dele og lære.

Her er noen av de foredrag og konferanser jeg gjorde i 2011:

04.03.2011:

Frokostmøte hos Gambit Hill & Knownton, Oslo om SAS bruk av sosiale medier

06.04.2011:

Kunde/partersamling HRG Nordic, Stockholm om SAS og sosiale medier

06.05.2011:

Gjesteforeleser på Høgskolen i Lillehammer, om krisekommunikasjon i sosiale medier

10.05.2011:

CommunityConference, København om hva som skjer når kundene starter å interagere med brandet

18.05.2011:

IAB Sweden Conference, Stockholm om å maksimere kraften i sosiale medier

26.05.2011:

Nordic Travel Retail Seminar, Stockholm om hvordan SAS bruker sosiale medier (omtale)

19.09.2011:

Sundsvall42, Sundsvall om hvordan SAS bruker sosiale medier i kundedialog

22.09.2011:

Webbdagarna, Göteborg om kampanjen “Love is in the Air” (video)

22.10.2011:

Gjesteforeleser Handelshøyskolen BI, Oslo om SAS bruk av sosiale medier

23.11.2011:

Aviation Crisis Management, Brussel om bruk av sosiale medier i en krisesituasjon

24.11.2011:

Kampanjeskolen, Oslo om merkevarebygging i sosiale medier sammen med Camilla Forberg

08.12.2011:

Kundelunsj for kunder av DELL, Oslo om praktisk bruk av sosiale medier

8Minutes of Digital Marketing, Oslo om krisekommunikasjon i sosiale medier

I tillegg har jeg også hatt flere muligheter til å drive kunnskapsdeling med flere større organisasjoner som Telenor, TeliaSonera, TDC, Hurtigruten, Nordea, Danske Spil, Rica Hotels, Norsk Kabinforening, Det Danske Folketinget, EnterCard, Toyota, Storebrand, Creuna, Gambit Hill+Knowlon Strategies og Scandic Hotels.

Kommende oppdrag:

27.01.2002:

New Airline Commercial Models, London om å bygge seg en presence på Facebook

31.01.2012:

Page 1 of 2 | Next page